Tipul 2 Altruistul

Tipul grijuliu, care se intereseaza de binele celor din jur.

Reprezentantii tipului 2 de personalitate sunt empatici, sinceri si foarte afectuosi.

Sistemul lor de valori se intemeiaza pe stabilirea de relatii calde si apropiate, acordarea de servicii, capacitatea de ascultare si intelegere a celor din jur, carora le percep in mod intuitiv dorintele, aptitudinile si posibilitatile.

Sunt deschisi, saritori si generosi, de aceea activitatea lor se concentreza pe relationare – pentru ei relatiile umane conteaza mai presus de orice. Exceleaza in a crea legaturi si empatizeaza cu nevoile si sentimentele altor persoane. De obicei sunt foarte buni in a-i sprijini pe altii si a-i ajuta sa isi atinga potentialul.

Isi doresc sa fie acceptati si placuti de anturaj, iar pentru asta se vor adapta in asa fel incat sa primeasca aprobarea celor din jur. Manifesta multa empatie si compasiune in relatiile lor, sunt devotati si primitori. Comunica intr-o maniera calda si placuta, ofera sfaturi si deseori militeaza pentru o cauza.

Persoanele din tipul Doi sunt motivate de ideea de a da ajutor, observa cu usurinta de ce anume are nevoie cineva. Asteapta sa primeasca apreciere si aprobare facand servicii altora, vor sa fie utili si chiar indispensabili. Se poate spune ca se simt in elementul lor atunci cand lumea are nevoie de ei.

Au nevoie sa se simta bine la locul de munca, sa aiba o echipa in sanul careia domneste afectiunea si buna dispozitie. Sunt foarte sensibili la toate fluctuatiile afective ale sefului si ale colegilor sai, cel mai mic semn de dezaprobare ii poate destabiliza.

Un sef din tipul Doi de personalitate va sustine si va motiva echipa, incurajand fiecare membru sa isi foloseasca aptitudinile in spiritul echipei, stabilind o atmosfera de coeziune si angajament.

Relatiile interpersonale

Tipul Doi poate sa lucreze independent, dar nu poate trai fara aprecierea celorlalti. Din dorinta de a le face pe plac, ajunge sa isi seduca colaboratorii sau angajatii, pentru a-i atrage mai mult de partea lui.

Intr-o echipa, reuseste sa se adapteze fiecarui tip de personalitate, incercand sa satisfaca toate dorintele neexprimate ale acestora, pentru ca astfel obtine apreciere si recunoastere.

Poate rezulta de aici o supraincarcare a responsabilitatilor sale, pentru ca nu stie sa spuna „nu”.

Decizii

Isi adapteaza deciziile in functie de cum va fi resimtit impactul acestora de catre celilalti, astfel incat reuseste cu usurinta sa coopteze oamenii si sa ii faca sa il urmeze.

Pe de alta parte, ii este greu sa adopte anumite hotarari care ar putea intampina rezistenta sau ar avea un impact negativ asupra oamenilor.

Este recomandat sa isi controleze propriile sentimente atunci cand este pus in situatia de a lua decizii mai dificile, sa asigure un echilibru intre faptele concrete si emotiile sale.

Comunicarea

Este un bun ascultator, plin de compasiune si intelegere. Acorda atentie si ajutor, se intereseaza indeaproape de problema fiecaruia, intervine cu sfaturi si chiar cu diferite servicii, fara ca acestea sa ii fie solicitate.

In momentele cand este obosit sau suparat poate sa se infurie si atunci isi da voie sa faca reprosuri fara retinere, insa o poate face si indirect, prin apropouri la serviciile aduse celuilalt. Identificandu-se prea des cu rolul sau de altruist, risca sa se epuizeze.

Conflicte

Empatizeaza cu pozitita celuilalt, reusind sa ii inteleaga sentimentele si modul de a vedea lucrurile.

Cand se simte folosit si respins devine de-a dreptul furios, fiind profund ingrijorat de faptul ca un conflict ar putea distruge relatia.

Ar trebui sa se ingrijoreze mai putin de acest aspect si sa se concentreze pe sustinerea punctului sau de vedere si pe apararea propriei pozitii.

Feedback

Reuseste sa ii faca pe ceilalti sa se simta importanti si sa se afirme, oferindu-le incurajare, grija si caldura.

Ezita sa dea un feedback negativ, incearca mai degraba sa il indulceasca astfel incat sa nu para atat de neplacut.

Trebuie sa se asigure ca atentia sa fata de persoana in cauza nu ii ingradeste capacitatea de a se adresa direct si clar, fara sa scape din vedere obiectivele.

Vanzari

Stabileste relatii cordiale cu clientii, grija sa este orientata catre nevoile acestora, carora se devoteaza in intregime.

Intampina dificultati atunci cand trebuie sa transmita anumite informatii despre care stie ca nu sunt pe placul clientilor, cum ar fi cresterea pretului initial, repunerea in discutie a anumitor beneficii, schimbarea unui produs sau a unui serviciu.

De aceea, este important sa isi aminteasca de faptul ca nu poate sa multumeasca pe toata lumea, cu atat mai putin incercand sa evite anumite informatii care nu sunt agreate de catre clienti, pentru ca risca sa fie perceput ca ambiguu si neprofesionist.

Leaderhisp

Stilul prin care isi conduce echipa are la baza motivatia, avand grija sa dezvolte relatii apropiate cu membrii acesteia, pe care ii sprijina in mod neconditionat.

Seful din tipul Doi are tendinta de a transforma orice relatie in una amicala, fara a se putea limita la o distanta profesionala. El vrea cu orice pret sa fie perceput ca gentil si pentru asta isi ofera ajutorul chiar intr-un mod spontan.

Este important sa se concentreze pe rezolvarea sarcinilor stabilite in aceeasi masura in care este interesat de aspectele relationarii, sa isi ofere timp pentru odihna, pauze de masa, relaxare.

Activitate profesionala

Persoanele din tipologia Doi sunt inzestrate cu calitati umane remarcabile – generozitatea, altruismul, darnicia, rabdarea si compasiunea. Reusesc intotdeauna sa ii insufleteasca si sa ii inspire pe ceilalti cu aprecierea si atentia pe care le-o acorda, incurajand apropierea dintre oameni si ajutorul oferit dezinteresat.

Combinatia dintre moralitatea si empatia tipului Doi da nastere dorintei acestora de a-si aduce contributia si de a usura munca altora, angajandu-se sa duca la bun sfarsit sarcini ingrate si lipsite de stralucire pe care ceilalti le ocolesc.

Au un simt al responsabilitatii foarte dezvoltat, sunt angajati corecti, seriosi, chiar severi cu ei insisi. Pe de alta parte, sunt emotivi, prefera sa munceasca in culise, dar cu toate astea isi doresc sa fie importanti si sa conteze pentru cei din  echipa lor.

Sunt sociabili, vorbareti, adaptabili, cu simtul umorului. Atunci cand se orienteaza asupra unui scop, sunt ambitiosi si se mobilizeaza exemplar.

Deoarece sunt orientati spre crearea si incurajarea relatiilor interumane, domeniile lor de activitate cele mai potrivite vizeaza relatiile cu publicul si comunicarea.

Pot indeplini cu succes activitati ca: responsabil marketing, resurse umane, asistent manager, front desk receptionist, hostess, dar si in domenii care presupun simt estetic, intuitie, creativitate, consiliere si indrumare.

Tipul 2 printre celebritati

Tipul Doi de personalitate este reprezentat cu cinste de marea doamna a politicii franceze, Excelenta Sa, doamna Simone Veil – primul Presedinte al Parlamentului European (1979-1982), prima femeie Ministru de Stat, Ministrul Afacerilor Sociale si Sanatatii din Franta (1993-1995).

Nascuta intr-o familie de evrei, in anul 1944 este arestata la numai 16 ani si deportata la Auschwitz impreuna cu familia sa. Tatal si fratele sunt separati de restul familiei si transferati in Lituania, iar Simone Veil nu ii va mai revedea niciodata. Mama ii moare de tifos dupa numai un an de prizonierat. Singurele care reusesc sa supravietuiasca sunt Simone si surorile ei, Madeleine si Denise.

In lagar, este supusa la o munca istovitoare pentru a evita exterminarea – descarca pietre uriase din camioane, sapa transee. Va fi eliberata de trupele britanice la 15 aprilie 1945.

Simone Veil este probabil cea mai populara figura politica a tarii sale, datorita angajamentului sau fata de drepturile femeilor, copiilor si imigrantilor.

Din anul 1998 si pana in 2007 este membru al Consiliului Constitutional, timp in care sustine numeroase asociatii cu accent european, cum ar fi Fondul European pentru Libertatea de Exprimare sau Fundatia Europeana pentru Stiinta si Cultura, unde este desemnata presedinte de onoare.

In anul 2005 Simone Veil primeste Premiul pentru cooperare internationala, pentru apararea libertatii, demnitatii si a drepturilor omului si de asemenea  pentru egalitatea, solidaritatea si rolul femeilor in societatea moderna.

Convingerile sale i-au adus recunoastere internationala, astfel ca in anul 1981 este distinsa cu Premiul Charlemagne pentru contributia la unitatea europeana.

Din anul 2000 si pana in 2007, Simone Veil a prezidat Foundation pour Memoire de la Shoah (Fundatia pentru Memoria Holocaustului), devenind mai apoi presedinte de onoare.

In anul 2008 a obtinul Premiul Charles V, acordat de Academia Europeana a Fundatiei Yuste, onoarandu-i astfel meritele in lupta pentru promovarea femeilor si egalitate in drepturi.

Pin It