Eneagrama stilurilor de relationare

Eneagrama este un instrument de comunicare experimentat si validat stiintific, cu aplicatii in domenii ca management, negociere, vanzari, resurse umane, consiliere, coaching, psihologie, dezvoltare personala, invatamant, relatii personale.

Eneagrama faciliteaza crearea unor programe de dezvoltare pentru publicul larg si mai ales pentru companii, avand la baza un sistem de studiu al personalitatii umane fundamentat pe noua tipuri de comportament. Acest sistem considera ca fiecare om detine anumite calitati, talente, puncte forte, slabiciuni, imbinate si organizate intr-un mod specific si original. Aceasta organizare specifica si originala defineste tipul unei persoane in Eneagrama.

Eneagrama 2020

Eneagrama este folosita deja in peste 20 de tari si incepe sa fie recunoscuta ca o abordare de succes in dezvoltarea organizationala. Conform expertilor, cel mai important factor pentru procesul de schimbare bazat pe Eneagrama este faptul ca se concentreaza atat pe nevoile reale ale organizatiei, cat si pe nevoile specifice ale fiecarui lider in parte, ale echipelor si ale angajatilor.

Fiind recunoscut ca sistemul cel mai eficient si mai practic pentru dezvoltarea inteligentei emotionale, mii de organizatii din intreaga lume folosesc Eneagrama intr-o varietate de aplicatii de business. Exemple de astfel de companii includ: CIA, Walt Disney, Federal Reserve Bank, Avon, Mitsubishi, Toyota.

Companiile ajung sa extinda aplicarea Eneagramei in formarea echipelor de mare performanta, in imbunatatirea performantei in vanzari, in dezvoltarea competentelor de leadership si la crearea unei culturi organizationale care are la baza a angajamentul si responsabilitatea.

Printre beneficiile principale enumerate de aceste companii se regasesc:

  • stimuleaza comunicarea, favorizeaza coeziunea si stabilirea unor relatii mai autentice intre angajati, in cadrul echipelor, cat si intre acestia si manageri
  • creste nivelului de implicare profesionala a angajatilor si implicit al performantelor companiei
  • creste increderea angajatilor in capacitatile proprii, ale echipei si in stilul de management existent
  • rezultate semnificativ mai bune in vanzari, in venituri, in gradul de satisfactie al clientilor
  • profesionistii din punctele cheie ale organizatiei se simt motivati sa ramana fideli companiei.

Cum puteti folosi Eneagrama in organizatia sau afacerea dvs.?

Afacerile au nevoi variate, de exemplu: interelationare, dezamorsarea conflictelor, vanzari, angajament, productivitate, performanta, schimburi culturale, management.

Obiectivele urmarite vizeaza crearea unui context care sa incurajeze feedback-ul, sa imbunatateasca comunicarea, sa gestioneze eficient conflictele si sa dezvolte abilitatile de leadership.

Folosirea Eneagramei permite:

Persoanelor cu responsabilitati:
– Sa isi dezvolte capacitatea de a lua decizii corecte si rapide in situatii complexe a caror miza este importanta
– Sa isi dezvolte puterea personala si propriul stil managerial pentru a putea gestiona tensiunile inerente ale job-ului.

Echipelor:
– Sa-si dezvolte performanta, favorizand responsabilitatea, creativitatea si initiativa
– Sa-si dezvolte coeziunea, permitand comunicarea si relatii mai autentice

Organizatiilor:
– Sa ia in considerare si sa potenteze talentele fiecarei persoane
– Sa motiveze echipele prin tehnici de comunicare personalizate, pentru a evita frustrarea, lipsa de energie si situatiile conflictuale care se pot ivi.

Avantajele vor fi imediate si evidente: veti reusi o abordare mult mai precisa a colaboratorilor, colegilor si angajatilor dvs., deoarece veti sti sa ii mobilizati intr-un mod adaptat nevoilor fiecaruia, veti sti sa particularizati si sa nuantati motivatiile pentru fiecare in parte.

Pin It